הגאולה השלמה

 
בס"ד
הערת הכותב לגבי ההסכמות המובאות כאן מגדולי התורה:
הרבנים הגאונים החשובים שנתנו הסכמתם לספר זה, אינם בהכרח מסכימים ביניהם על ההגדרה של מדינת ישראל ועל ההגדרה המתאימה למצבנו היום. האם אפשר להגדיר את מצבנו היום במדינה כהתחלת הגאולה, כהזדמנות לגאולה או כגלות (ואפשר לומר כי כל ההגדרות נכונות, אנו נמצאים ב"גלות הערב-רב" בתוך תהליך של גאולה שהחל על פי הגר"א עוד בשנת ת"ק לאלף הששי), וכן האם עצם קיום המדינה הוא שלב חשוב בגאולה או לא. אך כולם מסכימים שהשלטון השולט בנו כיום (כולל "האליטות" של המשפט התקשורת וכו') הוא שלטון זר שמעכב את הגאולה ושחובה להתנתק ממנו, וכן שבירור נושא הערב-רב הוא בירור הכרחי וחשוב עד מאד, על מנת שעם ישראל יטוהר מהגורמים השליליים הזרים שחדרו לתוכו ומסכנים את עצם קיומו הן מבחינה פיסית והן מבחינה רוחנית הרבה יותר מאשר אומות העולם. לצורך בירור חשוב זה, על מנת לפעול לקירוב הגאולה, ברחמים רבים בע"ה נכתב ספר צנוע זה.
 

חשוב לי לציין שיש גישה הטוענת שישנה אפשרות שגם הערב-רב (כנראה כולל הרשעים היותר גדולים שבהם) יתוקנו בתוך עם ישראל ולא יצטרכו להדחות והבאתי גם גישה זו בספר (ראה... ד"ה "לעומת גישה זו...", ... ד"ה "לעומתם יש לרבי ..." וכן...).

מכל מקום גם אם ניתן מקום לאפשרות זו עדיין עלינו להיזהר מאכזריותם וערמומיותם של הערב-רב, שהם גורמים נזק בל ישוער לעם ישראל כאשר הם מוליכים אותנו ב"אחיזת עיניים ובעקיפין" לסכנות גדולות גשמיות ובעיקר רוחניות.

אך לפי רוב המקורות הן בזוהר הקדוש והן ברוב ספרי צדיקי הדורות לא תוכל הגאולה השלימה להתרחש ללא הבירור ההכרחי של הערב-רב מתוך עם ישראל, דחייתם של הרשעים שביניהם וקבלתם של אותם שיעשו תשובה ויצטרפו לכוחות הקדושה. הבירור הנ"ל מוסבר בהרחבה לאורך כל הספר.

 

  היכנס לעריכת כותרת תחתונה לשינוי טקסט זה