מלחמת גוג ומגוג
מלחמת גוג ומגוג היא מלחמה המוזכרת בנביאים כמלחמה שתקדם לביאת משיח צדקנו. וכותב על כך הרמב"ם ((משנה תורה - הלכות מלכים - פרק יב - הלכה ב):
אמרו חכמים אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד יראה מפשוטן של דברי הנביאים שבתחילת ימות המשיח תהיה מלחמת גוג ומגוג ... ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבא אליהו וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו אלא לפי הכרע הפסוקים ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו
נראה שאנו כבר נמצאים בימים הללו והקב"ה מכין אותנו לקראת המלחמה הגדולה שתקדם להתגלותו של מלך המשיח.
במלחמת שמחת תורה התשפ"ד חווינו צירי לידה קשים ביותר ולפני כשבוע וחצי צבא מדינת ישראל החל מתקפה באיראן לשם השמדת הפיקוד של העמלק האירני והשמדת הנשק הגרעיני שהוא מכין כדי לתקוף את ישראל.
איננו יודעים בדיוק כיצד המלחמה תתפתח אבל כל הסימנים מראים שאנו עומדים לפני המלחמה הגדולה המתוארת בכתבי הנביאים ובמיוחד בנביא יחזקאל פרקים לח,לט ובנביא זכריה פרקים יב-יד, ואביא ציטוטים מעטים:
יחזקאל פרק לח:
א וַיְהִי דְבַר-יְהוָה, אֵלַי לֵאמֹר.
ב בֶּן-אָדָם, שִׂים פָּנֶיךָ אֶל-גּוֹג אֶרֶץ הַמָּגוֹג--נְשִׂיא, רֹאשׁ מֶשֶׁךְ וְתֻבָל; וְהִנָּבֵא, עָלָיו
ג וְאָמַרְתָּ, כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה: הִנְנִי אֵלֶיךָ, גּוֹג--נְשִׂיא, רֹאשׁ מֶשֶׁךְ וְתֻבָל.
ד וְשׁוֹבַבְתִּיךָ, וְנָתַתִּי חַחִים בִּלְחָיֶיךָ; וְהוֹצֵאתִי אוֹתְךָ וְאֶת-כָּל-חֵילֶךָ סוּסִים וּפָרָשִׁים, לְבֻשֵׁי מִכְלוֹל כֻּלָּם--קָהָל רָב צִנָּה וּמָגֵן, תֹּפְשֵׂי חֲרָבוֹת כֻּלָּם
ה פָּרַס כּוּשׁ וּפוּט, אִתָּם; כֻּלָּם, מָגֵן וְכוֹבָע,
ו גֹּמֶר, וְכָל-אֲגַפֶּיהָ--בֵּית תּוֹגַרְמָה, יַרְכְּתֵי צָפוֹן וְאֶת-כָּל-אֲגַפָּיו; עַמִּים רַבִּים, אִתָּךְ.
ז הִכֹּן, וְהָכֵן לְךָ--אַתָּה, וְכָל-קְהָלֶךָ הַנִּקְהָלִים עָלֶיךָ; וְהָיִיתָ לָהֶם, לְמִשְׁמָר.
ח מִיָּמִים רַבִּים, תִּפָּקֵד--בְּאַחֲרִית הַשָּׁנִים תָּבוֹא אֶל-אֶרֶץ מְשׁוֹבֶבֶת מֵחֶרֶב מְקֻבֶּצֶת מֵעַמִּים רַבִּים, עַל הָרֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר-הָיוּ לְחָרְבָּה תָּמִיד; וְהִיא מֵעַמִּים הוּצָאָה, וְיָשְׁבוּ לָבֶטַח כֻּלָּם.
ט וְעָלִיתָ כַּשֹּׁאָה תָבוֹא, כֶּעָנָן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ תִּהְיֶה--אַתָּה, וְכָל-אֲגַפֶּיךָ, וְעַמִּים רַבִּים, אוֹתָךְ.
(ראה המשך הפרק בספר התנ"ך, והתכלית של המלחמה:)
כג וְהִתְגַּדִּלְתִּי, וְהִתְקַדִּשְׁתִּי, וְנוֹדַעְתִּי, לְעֵינֵי גּוֹיִם רַבִּים; וְיָדְעוּ, כִּי-אֲנִי יְהוָה.
ובזכריה פרק יב:
א מַשָּׂא דְבַר-יְהוָה, עַל-יִשְׂרָאֵל: נְאֻם-יְהוָה, נֹטֶה שָׁמַיִם וְיֹסֵד אָרֶץ, וְיֹצֵר רוּחַ-אָדָם, בְּקִרְבּוֹ. ב הִנֵּה אָנֹכִי שָׂם אֶת-יְרוּשָׁלִַם סַף-רַעַל, לְכָל-הָעַמִּים--סָבִיב; וְגַם עַל-יְהוּדָה יִהְיֶה בַמָּצוֹר, עַל-יְרוּשָׁלִָם. ג וְהָיָה בַיּוֹם-הַהוּא אָשִׂים אֶת-יְרוּשָׁלִַם אֶבֶן מַעֲמָסָה, לְכָל-הָעַמִּים--כָּל-עֹמְסֶיהָ, שָׂרוֹט יִשָּׂרֵטוּ; וְנֶאֶסְפוּ עָלֶיהָ, כֹּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ. ..
לגבי המלחמה באירן אביא תקציר מדברי הרדב"ה סטאבסקי שליט"א
(מתוך התוועדות ''ה' צבאות עימנו'', כ' סיון תשפ''ה):
"איפה אנחנו בעולם ובזמן
''אנו צריכים לדעת באיזה שלב של תולדות ישראל אנחנו נמצאים. אמרו חכמינו ז''ל (סנהדרין כ ע"ב): ''שלוש מצוות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ:
[א.] להעמיד להם מלך,
[ב.] ולהכרית זרעו של עמלק,
[ג.] ולבנות להם בית הבחירה''.
איפה אנחנו עומדים כעת?
הרי "מלך" זה "מלכות", מסגרת מדינית. מלכות כבר הקמנו, אפילו שעדיין להערכתנו היא לא מספיק טובה ולא מספיק תורנית ולא מספיק מתוקנת, אבל היא עונה על ההגדרה ההלכתית של התורה של "מלכות": יכולת ליטול ארנונות [מיסים], יכולת להוציא גייסות וצבא למלחמה, ויכולת ליטול נפש. אם כן, את המצווה הראשונה והשלב הראשון [הקמת מלכות] קיימנו חלקית, ועל ידי החלת חוקת התורה על המדינה היהודית נוכל להשלים את המצווה הראשונה בקרוב בעהשי"ת.
המצווה השניה והשלב הבא הוא "להכרית זרעו של עמלק". הנהגת המלכות הקיימת לא רוצה לעשות זאת, היא רוצה רק שקט. אבל כאשר לעמלק יש נשק גרעיני והוא רוצה להשמיד אותנו ויש סכנה קיומית לישראל, גם למלכות הזאת הבחירה לתקוף את איראן העמלקי מלית ברירה. האם יש צורך להרוג את אייתוללה חמינאי האגגי? הרי הוא מתהדר בזאת שיש לו שושלת משפחתית מהמן, כלומר: הוא בא מהמן הרשע, מעמלק, הוא "מלך שגזירותיו קשות כהמן" [סנהדרין צז ע"ב]. לכן הרווחה של עשרים ושבעה עמים שונים הגרים תחת שילטון הפרסי העמלקי לא מעניינת אותו כלל. הדבר היחיד שמעניין לו זה להשמיד עם ישראל רח"ל כי עם ישראל הוא עם ה' .
אנחנו צריכים ללמוד מה התנ''ך אומר על המלך הראשון של עם ישראל, שאול המלך. שאול היה צדיק יראי שמים ועשה הרבה דברים טובים. הוא ניצח את המלחמה נגד עמלק, אך לא הרג את חמינאי האגגי, את ראש הנחש, וגם "חמל על הצאן" [אזרחים בלתי מעורבים?]. היום המלכות שלנו היא מלכות שאול, מלכות שאול שרודפת את דוד [המלך הבא] ואת מרי הנפש תלמידי דוד בהתנחלויות.
אנחנו בתפר בין כריתת זרעו של עמלק לבין בניין בית המקדש.
עוד לא זכינו למלכות דוד, לא זכינו לשמואל הרמתי שישסף גרונו של אגג, מלך עמלק. עוד לא זכינו למלכות שרוצה ויכולה לבנות את בית המקדש, מלכות שרוצה ויכולה להחיל ריבונות על כל ארץ ישראל, מלכות שרוצה ויכולה להחיל את חוקת התורה על כל הארץ, מלכות שרוצה ויכולה להמליך את ה' בורא עולם מלך על כל הארץ, מלכות שרוצה ויכולה לבנות את בית מקדש ה' כדי להאיר לכל העולם ולתקן את העולם במלכות שד''י.
את זה המלכות הנוכחית, מלכות שאול, לא מסוגלת לעשות. אבל היא יכולה לעשות דבר אחד שיכול להיות תיקון גדול לבית שאול. בורא עולם נותן למלכות הזאת לתקן את השגגה הגדולה של שאול המלך: להסיר מעל צווארו של ישראל של העולם החופשי - את ראשו של הנחש חמינאי ושל כל השלטון האהרי האיראני הפרסי. אם הנהגת המלכות הזאת מורידה את הראש של הנחש ומוריד את השלטון של האייתולות - פירושו שבורא עולם ניצח את האליל הרצחני שלהם, שהתורה ניצחה את הקוראן, שישראל ניצח את האסלאם, ובזאת יהיה הסימן ששאול המלך חזר לקיים את המצוה "להכרית זרעו של עמלק", ובזה הוא פועל תיקון גדול לביתו ובעולם כולו כי בזה הוא מפנה סוף סוף את הדרך למלך המשיח שיקיים את המצווה השלישית "לבנות את בית המקדש" במהרה ברחמים אכי"ר".
ובשיעור של הרה"ג מאיר אליהו שליט"א