הגאולה השלמה

 

הבה נראה את יד השי"ת - שפתי חיים פרקי אמונה והשגחה

מתוך החוברת "בטחוני בצורי הוא אוצרי"

הרה"ג חיים פרינדלנדר זצ"ל (אלול התשמ"ה)

וצדיק באמונתו יחיה  (חבקוק ב,)

הורונו רבותינו שהמבחן של הדורות האחרונים הוא באמונה.

למלא את בקשתם של רבותינו שליט"א הדואגים לחינוך הדור לתורה ואמונה כתבתי  (כלומר רבי חיים כתב)  קונטרס בענין דרכי ההשגחה כדי לפתוח עיניים לראות את הנהגת השי"ת איתנו .ואני תפילה לחונן לאדם דעת שקונטרס זה יעורר לעסוק בנושא האמונה וההשגחה, וחיזוק האמונה יקרב הגאולה, כמובא במכילתא עה"פ "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" (שמות יד, לא) וכן אתה מוצא שאין הגלויות מתכנסות אלא בשכר אמונה וכו' ע"ש.

א. אין אדם נוקף אצבע למטה אם לא מכריזים עליו מלמעלה, יש שיד השי"ת מגיעה אלינו מתוך הסתר הטבע,  יש שאנו רואים אותה בגילוי.

ב. עד כמה שאנו בוטחים בה'  ורוצים לראות  יד השי"ת - אנו זוכים לראותה בגילוי יותר.

ג. כל הקורה בעולמנו - יש לו שורשים רוחניים בעולמות העליונים, ומשתלשל ובא ומשפיע מלמעלה למטה.

ד. רק מעשיו של האדם משפיעים מלמטה על גבהי מרומים, ולפי תוצאות מעשיו שמגיעות אל העולמות הרוחניים, חוזרת ומשתלשלת הגזירה מלמעלה למטה , מידה כנגד מידה.

ה. יש מקרים שקורים לא לפי מעשה האדם, אלא כאמצעי להביא את הנגזר עליו ,או כאמצעי להביא מה שנגזר על אדם אחר.

ו. יש והאדם על ידי בחירתו הטובה או הרעה, נעשה שליח להביא זכות או חובה על חבירו.

ז. בכל הקורה לנו על ידי אדם אחר צריך לראות בעיקר את יד השי"ת כלפינו.

ח. גם כל אחד שמגיעה עליו בעקיפין תוצאת הגזירה על פלוני - מכוונת התוצאה גם אליו, וצריך ללמוד מזה.

ט.יש וסיבות המקרים הן בעבר, כגון מעשה אבות, ויש והן העתיד - סיבות לניסיונות שונים ,כדי להביא את האדם ואת הבריאה לשלמות.

י.  המבט הנכון להבין את כל הקורה לנו הוא – לראות בעולם הזה פרוזדור לעולם הבא.

יא. אפשר להכיר מעשה השי"ת כשמסתכלים לאחור, ורואים סיבות הרפואה לפני המכה, וסיבות ההצלחה מוכנות בעבר.

יב. כאשר מכירים שיד השי"ת הביאה את הצרה, ולא מקרה הוא ח"ו, שבים אל השי"ת, וזה גורם להסיר הצרה.

יג. עלינו להשתדל ללמוד ממעשה השי"ת העמוקים מאד – כפי האפשר לנו.

יד. על ידי תפילתנו אנו יכולים להכיר שהשי"ת משגיח עלינו תמיד, ונותן לנו תדיר את כל צרכינו.

טז. אסור להכנס לסכנה, כי אז דנים בשמים אם ראוי להנצל, ויש רשות למקטרג לתבוע דין.

יז. על ידי ראית יד השי"ת תדיר, נוכל לבוא לידי "שויתי ה' לנגדי תמיד", שהוא "כלל גדול בתורה ובמעלות הצדיקים".

 

 

 

 

 

 

  היכנס לעריכת כותרת תחתונה לשינוי טקסט זה